Wat is de oorzaak van het lawaai en getril van mijn wasmachine?

kan het zijn dat de trommel instabiel is?

Hij maakt steeds meer lawaai en trilt zodanig dat ie zowat van zijn plek komt.

De Wasmachine staat sinds de aankoop op een geadviseerde rubber mat die de trillingen extra dempt.

alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is je contragewicht los aan het komen. Is mij nu al bij twee wasmachines gebeurd. Bij eentje was er te laat achter en was het gewicht op een gegeven moment genroken. Bij de tweede was een moer losgeraakt. Eenvodig zelf te herstellen door de bovenkant van de wasmachine los te halen en het betonnen blok (contragewicht) weer vast te schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Is het een oude wasmachine? Misschien is er dan een lager ofzo versleten. Kan het ook niet zijn dat de wasmachine op hoge toeren aan het centrifugeren is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht ook meteen aan de lagers grote kans dat dat het probleem is.
Check even of de poten nog goed vast staan.
Als de machine op drie poten staat kan dit ook gebeuren.
Is de mat misschien versleten (ter plaatse van de poten)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Witgoed heeft ,,stelpootjes,,

Ook al heeft men het apparaat ,,waterpas,, afgesteld,

na stellen blijkt wel eens nodig te zijn.

De rubber mat om trillingen te dempen is een extra

maatregel, maar het apparaat moet ook ,,waterpas,,

staan.

Bij regelmatig overbeladen kan de trommel in onbalans raken.

Dan belast men het lager en de ophangingveer.

(voorlader)

Ergo, uw wasautomaat is in onbalans door het niet

waterpas staan of door overmatige slijtage door verkeerd beladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De machine niet te vol doen en zorgen dat het gewicht
gelijkmatig verdeeld is. Als alle bovenstaande tips verder niet helpen, dan maar even een monteur erbij halen.
Als de machine niet te repareren valt hoef je bij veel bedrijven de monteurskosten niet te betalen als je bij die zaak je nieuwe machine koopt. Maar wie weet zit er nog garantie op en kan je de machine omruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst even of jou wasmachine waterpas staat .
Dit kun je doen met een waterpas .
En kijk ook even of de stelpootjes van de machine wel allemaal even strak genoeg zijn aangedraaid .