Hoe maak ik Risoles?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmmm, lekker. Ik kende dit gerecht niet, maar heb net het recept gelezen op internet en lijkt me leuk om te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja mij ook.. ikkrijg het regelmatig van een collega.. maar wil het zelf ook eens proberen.
En dan kan ik aan hem het recept wel vragen, maar ik vind het leuker om hem eens te trakteren...Zonder dat hij weet dat ik het ga maken;-)

Het beste antwoord

Risolles op Indische wijze

Voor de vulling:
500 gr gehakt
halve prei
1 winterwortel
150 gr sperziebonen
peper, zout
1 thl nootmuskaat
2 thl cayennepeper
1 dessert lepel ketjap

Voor de pannenkoek:
1 ltr melk
1 pond bloem
3 eieren
snufje zout

panneermeel ( om de risolles in te wentelen)
1 ei en 2 dl melk ( voor het papje)

* Gehakt rul bakken, dan de groenten fijnsnijden en samen met de kruiden toevoegen, op smaak brengen met zout.
* Vulling af laten koelen.
* Pannenkoekjes maken, de vulling er in rollen.
* Rol door het papje en dan door de panneermeel.
Bakken in zonnebloemolie tot ze goudbruin zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het recept voor de pannenkoek er ook bij staat...
En de wortel..

Andere antwoorden (3)

De juiste benaming is Risolles. Als je dit intikt op Google vind je allerlei recepten. Een voorbeeld is in de link te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
risolses, lekker!
kijk op de site van tante lenny!

www.tantelenny.com

Toegevoegd na 33 seconden:
haha mooie naam heb ik gegeven zie ik, risolles is het idd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ingrediënten van Risolles

■400 gram rundergehakt
■2 uien, fijn gesneden
■selderij (klein bosje), schoongemaakte en fijngesneden
■2 eetlepels bloem
■zout
■peper
■nootmuskaat
■1 pak pannekoekmix van koopmans
■800 mililiter melk
■5 eieren
■paneermeel
■olie om ze in te bakken

Bereidingswijze van Risolles
Doe de gesneden uien in een grote koekenpan en bak ze glazig. Voeg daarna de selderij toe en meng alles. Houd het vuur redelijk hoog en bak nu het gehakt erbij. Met een vork alle gehakt rul bakken tot het helemaal gaar is. Intussen kan de zout, peper en wat nootmuskaat erbij gedaan worden.
Als laatste de eetlepels bloem over het mengsel strooien en alles nog goed omscheppen zodat het geheel wat zachter wordt.
Laat dit afkoelen.
Daarna pas de dunne pannekoeken maken waar geen gaatjes of scheurtjes in mogen zitten. Bak het beste in een goede anti-baklaag pan.
Maak de pannekoekmix zoals op de verpakking staat beschreven en leg inmiddels ook twee borden klaar.
Bak de pannekoeken zo dun als kan en leg ze op een bord als ze klaar zijn. Uit een pak kunnen er 20 stuks gemaakt worden.
Terwijl de ene pannekoek aan het bakken is (vuur temperen na de eerste pannekoek), leg dan ongeveer anderhalve eetlepel van het gehaktmengsel aan het begin van de nog warme pannekoek en flap het voorste deel over het mengsel. Dan de zijkanten op en rol de pannekoek dan voorzichtig op. Leg hem op een ander bord om hem daar af te laten koelen.
Zo de pannekoeken allemaal vullen en oprollen en paneren als ze weer afgekoeld zijn.
Tot slot bakken in (zonnebloem) olie tot ze licht/middenbruin van kleur zijn.
Ze smaken erg lekker met sweet chili sauce.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 jammie..